Older Events

Biomatic Anatomy Seminar with Apostolia Papadamaki: Breath, Diaphragm & Psoas

Ειδικό Σεμινάριο Βιωματικής Ανατομίας με την ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ ΠΑΠΑΔΑΜΑΚΗ

Ειδικό Σεμινάριο Βιωματικής Ανατομίας: 

Αναπνοή, Διάφραγμα & Λαγονοψοϊτες  

με την ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ ΠΑΠΑΔΑΜΑΚΗ

Σάββατο 13 Μαΐου: 15:00 – 19:00
Κυριακή 14 Μαΐου: 10:00 – 14:00 

Κόστος:  50€ (στην τιμή δεν περιλαμβάνεται Φ.Π.Α. 24%)

Η κράτηση θέσης είναι απαραίτητη.

 

 

Στο σεμινάριο αυτό θα μελετήσουμε την λειτουργία της αναπνοής ώς απαραίτητη προϋπόθεση για τη ζωή μας και δύο σημαντικούς μύες ,άρρηκτα συνδεδεμένους με την αναπνοή: Το διάφραγμα και τους λαγονοψοϊτες.

checkΑναπνοή: Η ουσία της ζωής. Εισπνέουμε για πρώτη φορά λίγο μετά την άφιξη μας στον κόσμο, πριν κοπεί ο ομφάλιος λώρος. Η αναπνοή μας στηρίζει κάθε εμπειρία στη ζωή μάς από την πρώτη εκείνη εισπνοή μέχρι την τελευταία μας εκπνοή.

checkΔιάφραγμα: θολωτός μυς με μορφή ομπρέλας που βρίσκεται κάτω από τα πλευρά μας, μεταξύ της θωρακικής και της κοιλιακής κοιλότητας. Παρά το γεγονός ότι 46 μύες εμπλέκονται στη διαδικασία της αναπνοής, ο κυριότερος είναι το διάφραγμα, χωρίζει την θωρακική κοιλότητα και την κοιλιακή κοιλότητα,συνδέεται με το περικάρδιο, τον λαγονοψοΐτη μυ (ισχίου καμπτήρα), και με τους μύες του πυελικού εδάφους – μέσω του κεντρικού τένοντα του.Βρίσκεται ακριβώς κάτω από το Anahata (κέντρο της καρδιάς) και πάνω από το manipura (ηλιακό πλέγμα), το σημείο συνάντησης του συνειδητού και ασυνείδητου στο πλαίσιο του ενεργειακού συστήματος.Ακριβώς όπως και με κάθε μυ, το διάφραγμα μπορεί να γίνει σφιχτό, αδύναμο, ή να υπολειτουργεί, λόγω άγνοιας,στρές ή συναισθηματικων τραυμάτων. Εάν ο μυς απελευθερώθεί αποκαθίσταται σωματική και ψυχική ευδαιμονία.

checkΛαγονοψοΐτης: Είναι ο μόνος μυς που συνδέει τη σπονδυλική στήλη με τα πόδια, διαμέσου της λεκάνης.Μπορουμε να κινηθούμε χρησιμοποιώντας πολύ περισσότερ τους ψοίτες και λιγότερο τους μύες των ποδιών και της λεκάνης, απελευθερώνοντας τα ισχύα. Ειναι ο αγγελιοφόρος του κεντρικού νευρικού συστήματος και κατά συνέπεια, των συναισθημάτων . Σε ορισμένες ανατολικές φιλοσοφίες, ο ψοΐτης είναι γνωστός ως «ο μυς της ψυχής», ,ένας πυρήνας που μας συνδέει με τη γη, επιτρέποντάς μας να δημιουργήσουμε μια ισχυρή και ισόρροπη στήριξη από το κέντρο της λεκάνης μας. Οι ΛαγονοψοΪτες είναι αλληλένδετοι με:σκελετική ισορροπία,ευκαμψία,εύρος κίνησης του ισχύου,αναπνοή,κυκλοφορία, επινεφρίδια,νευρικό σύστημα,συναισθηματική σταθερότητα.

Βελτιώνοντας την ελαστικότητα τους βελτιώνουμε: πόνο στην πλάτη,ισχιαλγία,πόνος στη βουβωνική χώρα,σκολίωση,διαταραχές της ουροδόχου κύστης,πεπτικές διαταραχές.

checkΤο διάφραγμα και οι λαγονοψοΐτες συνδέονται άμεσα και η ομαλή λειτουργία τους ειναι αλληλένδετοι με την καλή συναισθηματική και σωματική μας υγεία καθως και με τον τρόπο που κάνουμε πρακτική yoga, pilates, χορό κ.ά αλλα και με τον τρόπο που χρησιμοποιούμε καθημερινά το σώμα μας.
 
Θεωρία και βιωματικές ασκήσεις

  • Λειτουργία της φυσικής αναπνοής.
  • Λειτουργία και κατασκευή του διαφράγματος και του λαγονοψοϊτη μύ.
  • Συνειδητοποίηση της θέσης του διαφράγματος και του λαγονοψοϊτη στο σώμα μας.
  • Ασκήσεις αναπνοής εξερευνώντας όλες τις κινήσεις του διαφράγματος.
  • Χαλάρωση και απελευθέρωση του Λαγονοψοϊτη.
  • Οραματισμός και συντονισμός της κίνησης του διαφράγματος με το πυελικό και το κρανιακό διάφραγμα.
  • Κίνηση στατική αλλά και στον χώρο χρησιμοποιώντας τους λαγονοψοϊτες ,απελευθερώνοντας τα ισχύα και την λεκάνη.
  • Βελτίωση κινητικότητας της σπονδυλικής στήλης,
  • Σύνδεση του λαγονοψοϊτη με τα συναισθήματα.
  • Βελτίωση της ιδιοδεκτικότητας.
  • Συνειδητοποίηση των “παλιών αυτοματοποιημένων” κινητικών προτύπων και αντικατάσταση με νεα κινητικά πρότυπα.
  • Εφαρμογή στον προσωπικό τρόπο κίνησης του καθενός.

 

Στην πρακτική μας θα χρησιμοποιήσουμε

βασικές αρχές της Βιωματικής Ανατομίας

  • tracing the bones – ιχνηλάτηση των οστών
  • moving the bones – κίνησης των οστών-αντί των μυών.
  • συνειδητή αναπνοή (mindful breathing)
  • συνειδητό άγγιγμα, (mindful touch)
  • Μη λεκτική επικοινωνία
  • Ολιστική ροή-συντονισμό της ενέργειας του μυαλού και του σώματος.

 

 

Οδηγίες για τους συμμετέχοντες:

  • Φέρτε μαζί σας 2 μπαλάκια του Τέννις και μια μακρυα κάλτσα ώστε να βάλετε μέσα τα μπαλάκια και να την δέσετε κόμπο.
  • Φορέστε άνετα και ελαφριά ρούχα σε πολλές στρώσεις. Επειδή θα δουλέψουμε συχνά σε ζευγάρια ,τα ελαφριά ρούχα βοηθούν στον να αγγίξουμε τα οστά πάνω απο τα ρούχα.(όχι λύκρα και κολλάν)
  • Φέρτε μαζί σας ενα σημειωματάριο ,πιθανόν να θέλετε να σημειώσετε κάτι.
  • Συχνά αλλά όχι αποκλειστικά θα δουλεύουμε σε ζευγάρια .Ζητώ την εμπιστοσύνη σας στην δημιουργία των ζευγαριών,Θα δημιουργήσω τα ζευγάρια εργασίας σε σχέση με τον σωματότυπο.
  • Στο τέλος του σεμιναρίου στέλνονται σημειώσεις σε όλους.

 

 

 

Registration Form

Fields marked with an * are required

     

    NYSY STUDIOS | YOGA PILATES ACADEMY | RETREAT CENTER | ATHENS, GREECE